Ter voorbereiding van mijn aandeel op 16 januari heb ik net alle deelnemers die op de lijst staan eens door de Google mangel gehaald.
Waarom? Gewoon goed voorbereiden en dus de doelgroep bepalen.
Welke mensen zitten er op woensdag 16 januari in het Innovatiehuis en wat ga ik ze vertellen.
Op grond van de Google resultaten kan ik een klein beetje inschatten hoe actief de deelnemers zijn in bijvoorbeeld LinkedIn en Twitter.
Het is een prachtig gemêleerd gezelschap waarvan ik er maar weinig eerder ontmoet heb, leuk…ik leer nieuwe mensen kennen.
Met de workshop Docent aan zet, wil ik het hebben over de meerwaarde van het gebruik van Social media als professional, waarom zou je zelf actief zijn en wat heb je er aan.
Mensen die mij kennen weten dat ik regelmatig het bekwaamheidsdossier en de wet BIO ter sprake breng. Als professional moet je weten welke taal jouw deelnemers spreken….wat er speelt in hun leven.
Daarnaast (daar ben ik nog over aan het puzzelen) wil ik een aantal mogelijkheden van de inzet van Social Media in het onderwijs laten zien.
in elk geval kom ik even terug op met name LinkedIn en hoop wat goeie tips mee te geven.
Ik kan natuurlijk alles hier aan de keukentafel zelf bedenken, maar eigenlijk zou het veel mooier zijn als de “leervragen” van deelnemers vooraf al gesteld zouden worden.
Misschien zelfs ook door mensen die er niet bij kunnen zijn, maar later de presentatie willen terugkijken.
De ervaring leert mij, dat presentatoren zich wel en deelnemers zich niet voorbereiden. Soms zijn het net echte leerlingen. Eens zien of dat nu ook het geval is.
Stel hier als deelnemer of als geïnteresseerde jouw leervraag daar waar het gaat om de docent aan zet met sociale media. De focus ligt (gezien de plaats en organisatie) op Middelbaar Beroepsonderwijs.
Natuurlijk heb ik materiaal genoeg en ook de beschikking over de onderwerpen van Patrick Koning, dus daar kunnen we heel veel mee doen, zonder de input.
Echter, vraaggestuurd is veel leuker en interactiever dan aanbodgestuurd en dan kan ik iets aan verwachtigsmanagement doen.
Vraagt u maar……dat mag hier of naar mijn Gmail adres (karinwinters voor het apestaartje).
Geen opmerkingen:
Een reactie posten